Zöldóra

 MINDEN NAP

ZÖLD ÓRA

Mit jelent ez?

Kérjük tegyél rendet! Vidd ki a szelektíven gyűjtött hulladékokat!

A tanárok és diákok szemlét tartanak, értékelnek.

TEDD ÉLHETŐBBÉ AZ ÉLETED!

 

Egészség

SZÜKSÉGE VAN VITAMINOKRA A GYEREKEKNEK?

A legtöbb vitaminra a gyerekeknek – bár eltérő mennyiségben, mint a felnőtteknek – is ugyanúgy szüksége van a megfelelő fizikai és szellemi fejlődéshez. Ezen felül az ásványi anyagok bevitelét is érdemes figyelni, hiszen ezek a nyomelemek is segítenek a normális növekedésben. A szülők és a nevelők felelőssége, hogy gyerekeknek is változatos, kiegyensúlyozott és egészséges étrendet biztosítsanak, viszont ez nem mindig sikerül és fontos, hogy a gyerekek azokat a tápanyagokat is megkapják, amikből nehéz az étkezéssel megfelelő mennyiséget a szervezetbe bevinni. Mindenféleképpen javasolt szakemberrel egyeztetni mielőtt kiválasztjuk a szükséges vitaminokat és étrendkiegészítőket.

LEGFONTOSABB ÁSVÁNYI ANYAGOK ÉS VITAMINOK GYEREKEKNEK

  • A-vitamin: A szép, egészséges bőr fenntartásában és a megfelelő látásban segít
  • B-vitaminok: A B-vitaminok segítik a szénhidrát anyagcserét és megóvják a gyerekeket a cukor okozta szellemi kifáradástól és ez azért rendkívül fontos a gyermekek esetén, mert általában magas finomított liszt és cukor tartalmú ételeket esznek
  • C-vitamin: az immunrendszer támogatója és erősítője, védi a szervezetet a káros szabadgyökök hatásaitól. A kevés gyümölcs és zöldséget tartalmazó étrend esetén kiemelt fontosságú
  • D-vitamin: A magnéziumhoz hasonlóan segíti a kalcium beépülését, és támogatja az immunrendszert
  • Magnézium: Az idegrendszeri folyamatok megfelelő működésében segít. A fejlődésben lévő szervezetnek kifejezetten fontos, támogatja a csontokat, az izmokat és az idegrendszert is, de segít az álmatlanság, szorongás és hiperaktivitás problémáit is orvosolni. Segíti a kalcium hasznosulását is 
  • Kalcium: a csontok megfelelő növekedésért felel
  • Jód: feladata a pajzsmirigy megfelelő működésének biztosítása 
  • Vas: 1-2 évesek gyakran vashiányban szenvednek, így a megfelelő vasbevitelre is érdemes figyelni náluk 
  • Omega 3: az idegrendszer normális működéséhez szükséges és a gyermekek esetében gyakori, hogy az étrendben hiányoznak az omega-3 zsírsavak (megtalálható a hidegen sajtolt növényi olajokban és a tengeri halak olajában is)

Alább látható egy teljeskörű, összefoglaló táblázat:

Bővebb információkat találhatsz:

https://vitaminpro.hu/blogs/egeszseg-infok/vitamin-gyerekeknek-osszefoglalo